Tikriausiai nesuklystume populiariąsias „Lego“ kaladėles įtraukdami į visų laikų vaikų trokštamiausių žaislų ir, žinoma, vaikiškų dovanų 10-uką. Šis plastikinių kaladėlių žaidimas skirtas įvairioms amžiaus grupėms ir juo žaidžia vaikai nuo 1,5 iki 16 metų. Patiems mažiausiems skirta „Duplo“ linija, kurios detalės – didelės, ryškios ir žaismingos. Visi konstruktoriai suskirstyti į kolekcijas – klasikines, skirtas berniukams ar mergaitėms, pagal garsiausius filmus, herojus, profesijas, vietas ir kt. Galima įsigyti ne tik konstruktorius, bet ir atskiras jų dalis, derančias prie tam tikrų kolekcijų gaminių.
„Lego“ konstruktoriai, ne paslaptis, patraukia ne tik mažųjų, bet ir jų tėvelių dėmesį. Kai kurie jų netgi ima pirkti vieną konstruktorių po kito. Vyriškos lyties atstovus itin domina Lego star wars konstruktoriai, kai tuo tarpu mamos savo dukroms mielai perka „Friends“ kolekcijos konstruktorius. Kompanija netgi yra sukūrusi specialių konstruktorių šeimoms ar vien tik suaugusiems. Priežastis, kodėl „Lego“ taip dievina tėvai – paprasta: daugelis jų panašius, tik ne tokius kokybiškus konstruktorius turėjo vaikystėje. Kiti netgi patys žaidė su šio garsaus prekės ženklo konstruktoriais ir dėliojant figūrėles sugrįžta ne tik malonūs prisiminimai, bet ir praturtinamas laisvalaikis.
Tačiau ar girdėjote, kad koncernas buvo įkurtas dar 1932 m.? Danas K. Kristiansenas yra ir prekės ženklo pavadinimo autorius. „Lego“ vardas sudarytas iš dviejų daniškų žodžių, kurių vienas reiškia „žaisti“, o kitas – „gerai“. Tiesa, pirmiausiai kompanija gamino medinius žaislus ir tik po kelių veiklos dešimtmečių ėmėsi plastikinių kaladėlių gamybos. Ir paties koncerno įkūrėjo specialybė buvo dailidės. Ieškoti naujų verslo strategijų ir galimybių daną paskatino sudėtinga pokario situacija, kai daugelis įmonių sunkiai vertėsi, daugelis bankrutavo. Danų verslininkas tuo metu ėmė eksperimentuoti ir pasauliui pasiūlė dar inovatyvesnį, patogesnį ir šiuolaikiškesnį sprendimą – kaladėles iš plastiko.
Šiandien „Lego“ koncernas įsikūręs Danijoje, Bilundo mieste. Skaičiuojama, kad gamykla per valandą yra pajėgi pagaminti apie 3 mln. konstruktorių detalių. Produkcija šiuo metu platinama net 140 pasaulio šalių. Šios smagios kaladėlės niekad ir nenustojo būti populiarios. Pavyzdžiui, 2015 metais kaladėlių apyvarta visame pasaulyje padidėjo net 15 proc., lyginant su 2014 m. Produkcija veikiausiai tokia patraukli dėl savo universalumo ir aukštos kokybės. Nė vienai kompanijai, bandžiusiai kopijuoti „Lego“ produkciją, tokios sėkmės pasiekti nepavyko, analogiškai kaip ir populiariųjų „Kinder“ kiaušinių nepranoko dar nė viena kopija.
Tiesa, kaladėlių gamintojos istorijoje būta ir nesėkmių, ne tik įstabių pakilimų. Pavyzdžiui, 2003 m., rinką užvaldžius kompiuteriniams žaidimams, kompanijos pardavimai ženkliai smuko. Tačiau tai vėl paskatino koncerną ieškoti išeičių: produkcija imta prekiauti vargingesnėse pasaulio šalyse, iš rinkos išimti pelno nenešantys, mažai perkami produktai, be to, ir pati „Lego“ įsiliejo į pasaulinę rinką ir pasiūlė pirkėjams kompiuterinių žaidimų. Taigi koncernas visuomet ėjo koja kojon su laikotarpio tendencijomis: tą rodo Lego star wars ir kitos kolekcijos, pasirodžiusios po itin sėkmingų filmų.
Ir nors prekės ženklo gaminama produkcija puikiai prisitaiko prie laikotarpio, esminis elementas – kaladėlė – konstruktoriuose visuomet lieka. Taip pat kaladėles galima dėlioti įvairiomis kombinacijomis, įvairiais būdais, tad kūrybinės galimybės praktiškai yra neribotos.